Επιλογή Σελίδας

Τόμος 5, Τεύχος 3  Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2021  [σ. 333 - 366]

Η Τέχνη του Πραξιτέλους

Οι όψιμες φάσεις της δραστηριότητάς του. Ανασυγκρότηση της δραστηριότητάς του από το 350 περίπου μέχρι το 326 π.Χ.

Antonio Corso
Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας, Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία

 

Ο Πραξιτέλης είναι από τους σημαντικότερους γλύπτες της αρχαίας Ελλάδας. Το όνομά του αναφέρεται πιο συχνά, μετά τον Φειδία, στην αρχαία ελληνική, λατινική και βυζαντινή λογοτεχνία. Επιπλέον, έχουν ανακαλυφθεί αρκετές βάσεις αγαλμάτων με την υπογραφή του ή επιγραφές που προσδιορίζουν τον Πραξιτέλη ως δημιουργό των σχετικών αγαλμάτων. Οι πραξιτελικοί αγαλματικοί τύποι κατεξοχήν είναι από τα ελληνικά αριστουργήματα που υπήρξαν πρότυπα κατά την περίοδο της «αντιγραφικής παραγωγής» (από τον 2ο αι. π.Χ. έως τον 2ο αι. μ.Χ.). Τέλος, υπάρχουν γλυπτά που μπορούν να αποδοθούν με απόλυτη βεβαιότητα στον περίφημο δημιουργό, ώστε να είναι εφικτή η ανασύνθεση της καλλιτεχνικής δραστηριότητάς του.

Λέξεις ευρετηρίου: Πραξιτέλης, Μαυσωλείο, Απόλλων Σαυροκτόνος, Αφροδίτη Στεφανούσα, Αφροδίτη Ψελιουμένη, Ερμής Ολυμπίας, Ευβουλέας, Κεφαλή (Αφροδίτης) Leconfield 

COPYRIGHT: © Θέματα Αρχαιολογίας, 2021 - ISSN 2653-9292

Επικοινωνία με τον συγγραφέα: pulcritudine@gmail.com

Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του περιοδικού Θέματα Αρχαιολογίας

Άδεια Creative Commons
Αυτό το άρθρο χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Volume 5, Issue 3  September - December 2021  [pp. 333 - 366]

The Art of Praxiteles

The late phases of his activity. A reconstruction of his activity from around 350 until his death in 326 BC 

Antonio Corso 
Professor of Classical Archaeology, Faculty of History and Archaeology, University of Cyprus

 

This article aims at a reconstruction of the late production of Praxiteles in the third quarter of the 4th c. BC. His works of this period reveal the shift from the Platonic idealism to hedonistic concepts and ideas. In this period the oeuvre of this master is characterized by disengaged, dreamy figures, endowed with velvety surfaces, which suggest a world of beautiful tales. Some creations introduce us into the environment of the courtesans of this period. His art will be crucial toward the establishment of the idea that ancient art was an art of pleasure.

 

Key words: Praxiteles, Mausoleum, Apollo Sauroctonus, Stephanusa, Pseliumene, Hermes of Olympia, Eubuleus, Leconfield head

COPYRIGHT: © Themes in Archaeology, 2021 - ISSN 2653-9292

Author for correspondence: pulcritudine@gmail.com

The original article is in the Library of the Themes in Archeology

Άδεια Creative Commons Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International .

Διαβάστε το άρθρο Ανάτυπο PDF  

Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του περιοδικού Θέματα Αρχαιολογίας

Άδεια Creative Commons Αυτό το άρθρο χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .