Επιλογή Σελίδας

ΙΔΡΥΜΑ Β. & Ε. ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ - Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή παρουσιάζει στο Μουσείο του στην Αθήνα, από τις 6 Δεκεμβρίου 2025 έως τις 11 Απριλίου 2026, την περιοδική έκθεση «Από τον Monet στον Warhol: Τρεις γενιές, μια συλλογή, ένα ταξίδι στην εξέλιξη της μοντέρνας τέχνης».

83 αριστουργήματα, υπογεγραμμένα από 45 κορυφαίους εκπροσώπους της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, διαμορφώνουν ένα μοναδικό εικαστικό πανόραμα που διατρέχει περισσότερα από 12 καλλιτεχνικά ρεύματα. Η έκθεση ανασυνθέτει, μέσα από έναν συναρπαστικό διάλογο έργων, την ιστορία της ζωγραφικής από τον ιμπρεσιονισμό έως σήμερα.

 

Εμβληματικές μορφές της τέχνης από τα τέλη του 19ου και του 20ου αιώνα όπως οι Bonnard, Chagall, De Kooning, Degas, Dufy, Ernst, Gauguin, Kandinsky, Lichtenstein, Magritte, Man Ray, Marquet, Matisse, Modigliani, Monet, Morisot, Munch, Picasso, Pissarro, Seurat, Signac, Toulouse-Lautrec, Vuillard και Warhol, δίνουν το «παρών». Πλαισιώνονται από λιγότερο γνωστούς στο ευρύ κοινό, αλλά εξίσου σημαντικούς και επιδραστικούς, όπως οι Angrand, Anquetin, Denis, Feininger, Friesz, Hayet, Lacombe, Laugé, Pourtau, Ranson, Redon, Sérusier, Szafran, Vallotton και άλλοι.

Ο επισκέπτης έχει την εξαιρετικά σπάνια ευκαιρία να δει συγκεντρωμένα έργα που σημάδεψαν τις πιο καθοριστικές στιγμές της τέχνης των τελευταίων 130 και πλέον ετών, από τον ιμπρεσιονισμό έως την pop art, με ενδιάμεσες στάσεις στον μεταïμπρεσιονισμό, τον φωβισμό, τον εξπρεσιονισμό, τον κυβισμό, την αφαίρεση και τον σουρεαλισμό.

Η έκθεση πραγματοποιείται χάρη στον γενναιόδωρο δανεισμό μιας ελβετικής ιδιωτικής συλλογής, καρπό ενός αδιάκοπου πάθους για τη νεότερη ζωγραφική, που μεταλαμπαδεύτηκε μέσα από τρεις γενιές συλλεκτών. Η συλλογή αυτή συνδυάζει υποδειγματικά την προσωπική ματιά και την εκλεπτυσμένη αισθητική του συλλέκτη με τη συνοχή και την πληρότητα που χαρακτηρίζουν τις σπουδαιότερες ιδιωτικές συλλογές διεθνώς. Δημιουργώντας έναν άτυπο διάλογο με τη μόνιμη Συλλογή του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή, η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει τη σημασία του βλέμματος και του ενστίκτου κάθε συλλέκτη, καθώς και την επιθυμία του να αφηγηθεί την ιστορία της τέχνης μέσα από τις επιλογές του.

 

 

Έργα της συγκεκριμένης συλλογής έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις και μουσεία, αποσπώντας τον θαυμασμό κοινού και ειδικών, όπως στο Metropolitan Museum of Art και το MoMA της Νέας Υόρκης, τη Royal Academy of Art και την Tate Modern του Λονδίνου, το Musée d’Orsay, το Grand Palais και το Musée de l’Orangerie του Παρισιού, την Peggy Guggenheim Collection της Βενετίας και το Ίδρυμα Beyeler της Βασιλείας. Είναι ωστόσο μόλις η δεύτερη φορά - και η πρώτη στην Ελλάδα - που παρουσιάζεται στο κοινό ένα τόσο εκτενές και αντιπροσωπευτικό σύνολο έργων της.

 

Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφουν η Μαρία Κουτσομάλλη-Moreau, Υπεύθυνη Συλλογής του Ιδρύματος B&E Γουλανδρή και η Marina Ferretti Bocquillon, Επίτιμη Επιστημονική Διευθύντρια του Musée des impressionnismes στο Giverny.

Η έκθεση συνοδεύεται από εκτενή τρίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά), με αναλυτικά λήμματα και τεκμηρίωση των έργων.

B&E Goulandris Podcasts
Η νέα σειρά podcasts του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή «B&E Goulandris Podcasts: μια ηχητική κατάδυση στον μαγευτικό κόσμο της Τέχνης», που εγκαινιάστηκε με μια ενότητα πέντε επεισοδίων αφιερωμένη στην επετειακή έκθεση Takis 1∞, συνεχίζεται με ένα ειδικό αφιέρωμα στην έκθεση Από τον Monet στον Warhol: Τρεις γενιές, μια συλλογή, ένα ταξίδι στην εξέλιξη της Μοντέρνας Τέχνης.
Η δεύτερη ενότητα της σειράς αποτελείται από πέντε επεισόδια που διατρέχουν πάνω από 130 χρόνια δημιουργίας. Οι δυο επιμελήτριες μας ξεναγούν στην έκθεση και στα καλλιτεχνικά κινήματα που παρουσιάζονται, ενώ οι ζωγράφοι Γιώργος Ρόρρης, Ανδρέας Κοντέλλης, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Ανδρέας Γεωργιάδης και Μανώλης Αναστασάκος μοιράζονται τη δική τους εμπειρία, μιλώντας για τους καλλιτέχνες που τους σημάδεψαν.
Τα podcasts είναι διαθέσιμα από τις 6 Δεκεμβρίου σε όλες τις πλατφόρμες (Spotify, Apple Podcasts, YouTube Music κ.ά.), στο goulandris.gr και στον χώρο της περιοδικής έκθεσης, μέσω QR codes.


Πληροφορίες:
Επιμέλεια:
Μαρία Κουτσομάλλη-Moreau, Υπεύθυνη Συλλογής Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή
Marina Ferretti Bocquillon, Επίτιμη Επιστημονική Διευθύντρια του Musée des impressionnismes Giverny
Σκηνογραφία:
Παρασκευή Γερολυμάτου, Ανδρέας Γεωργιάδης

Διάρκεια έκθεσης:
6 Δεκεμβρίου 2025 - 11 Απριλίου 2026
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο & Κυριακή 10.00-18.00
Παρασκευή 10.00-20.00
Τρίτη κλειστά

Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Ερατοσθένους 13, Αθήνα 11635
Τ: 210 725 2895
visit@goulandris.gr | goulandris.gr

Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προβολής
Κατερίνα Βούσουρα
Τ: 210 725 2895 (εσωτ. 514)
E: kvoussoura@goulandris.gr | press@goulandris.gr

 

Claude Monet (1840-1926),
Νούφαρα, 1914 περίπου.
Λάδι σε καμβά | 135 x 145 εκ.

Camille Pissarro (1830-1903),
Πλινθοποιείο Delafolie στο Ερανύ, 1888.
Λάδι σε καμβά | 55 x 72 εκ.

Berthe Morisot (1841-1895),
Η κοπέλα με τη γάτα, καλοκαίρι 1892.
Λάδι σε καμβά | 55,5 x 46,6 εκ.

Paul Signac (1863-1935),
Ζυάν-Λε-Πεν. Βράδυ (πρώτη εκδοχή), 1914.
Λάδι σε καμβά | 73 x 92 εκ.

Amedeo Modigliani (1884-1920),
Πορτραίτο της Beatrice Hastings, 1915.
Λάδι σε χαρτί ταπετσαρίας επικολλημένο σε καμβά | 40 x 28,5 εκ.

Andy Warhol (1928-1987),
Man Ray, 1974.
Έγχρωμη μεταξοτυπία σε χαρτί vélin | 34,9 x 34,9 εκ.

Tom Wesselmann (1931-2004),
Σπουδή στόματος για το εξώφυλλο του καταλόγου της έκθεσης στη Μινεάπολη, 1968.
Λάδι σε καμβά | 25 x 20 εκ.

Willem de Kooning (1904-1997),
Χωρίς τίτλο III.
Λάδι σε καμβά | 223,5 x 195,6 εκ.

Henri de Toulouse-Lautrec (1864-1901),
Η γυναίκα κλόουν στο Moulin-Rouge, 1897.
Λιθογραφία με μολύβι, πινέλο και crachis, εκτύπωση έξι χρωμάτων. Μοναδικό δοκιμαστικό αντίτυπο επιζωγραφισμένο με κόκκινη κιμωλία σε χαρτί vélin | 46 x 35 εκ.

René Magritte (1898-1967),
Το σπίτι, 1947 περίπου.
Γκουάς σε χαρτί επικολλημένο σε χαρτόνι | 24,5 x 18,8 εκ.

Henri Matisse (1869-1954),
Κεφάλι κοπέλας, Ιούλιος 1947.
Σινική μελάνη σε χαρτί vélin | 52,8 x 40,6 εκ.

Roy Lichtenstein (1923-1997),
Λίμνη με νούφαρα και αντανακλάσεις, 1992.
Εμαγιέ με έγχρωμη μεταξοτυπία σε ανοξείδωτο ατσάλι. Έκδοση 23 αντιτύπων, με επτά δοκίμια του καλλιτέχνη, 2/7, Saff Tech Arts, Οξφόρδη, Μέρυλαντ | 147,3 x 214,6 εκ.